تبلیغات


موزه آستان قدس حسینی جزء ۱۰ موزه برتر دنیاست

نماینده سازمان ملل متحد در كربلا، طی مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی بین‌المللی از مسئول موزه آستان قدس حسینی تجلیل و این موزه را جزء ۱۰ موزه برتر جهان معرفی کرد. 

به گزارش پایگاه اطلا‌ع رسانی آستان قدس حسینی، در این مراسم «علی کمونه»، نماینده سازمان ملل متحد در كربلا به ایراد سخنرانی پرداخت و از زحمات مسئولان این موزه تشکر و قدردانی کرد. 

وی تصریح کرد: سازمان ملل متحد چهار سال است که از شخصیت‌های فعال در کربلا تجلیل می‌کند و این تجلیل گامی در جهت معرفی این افراد فعال در عراق و ایجاد پیوند میان آن‌ها با جامعه بین‌الملل است. 

وی افزود: مسئول موزه آستان قدس حسینی که خود فارغ‌التحصیل رشته مدیریت موزه‌ از دانشگاه واشنگتن است، توانست این موزه را در سطح بین‌الملل بشناساند، البته موزه امام حسین(ع) برهه‌ای مهم از تاریخ عراق بشمار می‌رود؛ چراکه دربردارنده والاترین مفاهیم ارزشمند انسانی چون فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی است. 

علاء احمد ضیاء‌الدین، مسئول موزه آستان قدس حسینی طی سخنانی عنوان کرد: این موزه از سوی مراکز و مؤسسه‌های متعددی مورد تجلیل قرار گرفته اما مهمترین افتخار برای ما حضور در این مکان مبارک و خدمت به سرومان، امام حسین‌(عليه السلام) است. 


مسجد امام حسین(ع) کوهبنان - 12



:: ادامه مطلب

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار جهان ,
:: برچسب‌ها: موزه آستان قدس حسینی جزء ۱۰ موزه برتر دنیاست , اخبار , جهان , موزه حسینی , استان قدس حسینی , 10 مزه برتر دنیا , برترین مزه دنیا , کربلا , خبر , موزه کربلا ,
|
امتياز مطلب : 5
|
تعداد امتيازدهندگان : 5
|
مجموع امتياز : 25
نويسنده : هیئت نوجوانان
تاريخ : جمعه 26 دی 1393
امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان

امامزاده سلیمان شاه (ع) 

سلیمان ابن ابی سلیمان محمد ابی عبدالله بن عبدالله بن حسن بن جعفر بن الحسین المثنی ابن الامام الثالی و البسط الاول حسن المجتبی ابن امیرالمومنین.

طبق شجره نامه ای که در داخل مقبره ی ایشان نصب شده از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) بوده که در کوهبنان به دست خوارج به شهادت رسید.

ساختمان اولیه این بنا قدیمی و به صورت خشت و گلی بوده که از قدمت آن اطلاعی در دست نیست.اما ساختمان جدید آن که حدود 20 سال قبل ساخته شده از آجر بوده و داخل آن سنگ کاری شده است.

ساختمان این مقبره، به صورت مربع با سقفی گنبدی شکل که دارای پنجره های طاقی بوده که در زیر گنبد آن، مقبره ی سلیمان واقع شده و اطراف مقبره را ضریح چوبی که قدت آن به حدود 90 سال می رسد، فرا گرفته است.

آرامگاه این امامزاده در یک کیلومتری یا کیلومتری مزار شیخ برهان الدین، در قسمت غربی کوهبنان، در اراضی مشهور به «دِهنو» می باشد و اهالی وقت او را امام زاده سلیمان شاه نامند ومانند عامه ی اهالی اکثر قرای ایران، وی را برادر امام رضا (ع) می دانند.

حدود چهارصد و اندی سال قبل، گنجلی خان این محل را باز سازی نموده واکنون نیز به همت اداره ی اوقاف استان کرمان، تعمیر گردیده است.

مردم اموات خود را در اطراف این امامزاده به خاک می سپارند و شهیدان هشت سال دفاع مقدس در جوار این امامزاده آرمیده اند.

امامزاده سلیمان شاه کوهبنان


مسجد امام حسین(ع) کوهبنان - 12



:: ادامه مطلب

:: موضوعات مرتبط: واحدها , واحد فرهنگی , واحد مذهبی , گالری عکس , تصاویر اماکن مذهبی , اخبار کوهبنان , کوهبنان , آثار باستانی کوهبنان ,
:: برچسب‌ها: امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان , تصاویری از امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان , توضیح در مورد امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان , امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان + عکس , تصاویر کوهبنان , تصاویر اماکن مذهبی توریستی کوهبنان , کوهبنان توریست , مکان های تاریخی دیدنی کوهبنان+عکس , کوهبنان+عکس , بام فرهنگی استان کرمان , بام فرهنگی ایران , کوهبنان دیار عارفان و فضلا و دانشمندان , امامزاده سلیمان شاه (ع) کوهبنان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) ,
|
امتياز مطلب : 4
|
تعداد امتيازدهندگان : 5
|
مجموع امتياز : 20
نويسنده : هیئت نوجوانان
تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1393
تصاویری از نفایس موجود در موزه آستان قدس حسینی
نويسنده : هیئت نوجوانان
تاريخ : سه شنبه 16 دی 1393
ويژگيها و شايستگى پيامبر (ص)

ويژگيها و شايستگى پيامبر (ص)

در ميان مقامات اجتماعى، هيچ مقامى ارزشمندتر و در عين حال پيچيده‏تر از منصب رهبرى نيست و تا فردى داراى مجموعه‏اى از كمالات و سجاياى انسانى و محاسن اخلاقى نباشد، نمى‏تواند شايسته اين مقام گردد، و به ديگر سخن: رهبر بايد داراى توده‏اى از خوبيهاى متضاد باشد كه در هر مناسبتى از آنها بهره بگيرد مثلاً قاطعيت را با دور انديشى، درستى را با نرمى، شكوه را با درويشى، خوش بينى را با احتياط لازم، به هم آميزد، و با روانشناسى و موقع‏شناسى كامل در هر فرصتى ابزار مناسب آن را به كار گيرد.
اگر در رهبر يك سلسله صفات مثبت لازم است پيراستگى از يك رشته اوصاف منفى نيز دست كمى از لزوم صفات مثبت ندارد، مثلا آدمى كه تحمل انتقاد، و شنيدن عقيده مخالف را ندارد و در مشكلات فاقد شكيبايى لازم است و بر او روح «قبضه كردن مناصب و توقع اطاعت كور كورانه ديگران» حكم فرما است، رهبرى او زيانبار و فاجعه‏انگيز است چه بهتر به اصلاح خويش بپردازد، آنگاه درباره «قيادت» بينديشد.
نايابى اجتماع يك چنين اوصاف مثبت و منفى، سرانجام مسأله رهبرى را به صورت «كبريت احمر» درآورده و با مشكلاتى فراوان روبرو ساخته است و به خاطر همين پيچيدگى است كه بشر امروز در حل امور مربوط به رهبرى به تشكيل كنگره‏ها، سمينارها و شوراها و كنفرانسهاى ميهنى و بين‏المللى دست زده و خواسته است از اين طريق گره رهبرى را بگشايد.
اگر مسأله رهبرى، امروز مورد توجه جهان غرب گرديده، از دير باز پيشوايان بزرگ اسلام، بحثهاى تكان دهنده‏اى پيرامون آن انجام داده‏اند كه نمونه‏هاى آن را در فرمان امام على (ع) به مالك و وصيت او به فرزندش امام حسن (ع)، و پيام فشرده‏اش به محمد بن ابى بكر مشاهده مى‏كنيم.
اگر در رهبرى اجتماعى با كلاف سر درگمى روبرو هستيم، و هر چه بيشتر سعى مى‏كنيم، شايستگان آن مقام را كمتر مى‏يابيم، در مسأله «قيادت الهى» كه در انسانهائى به نام پيامبر و رسول تجلى مى‏كند و مهندسى انسانها را در تمام شؤون زندگى اعم از مادى و معنوى بر عهده مى‏گيرند، با مشكل دو چندان يا ده و صد چندانى روبرو مى‏باشيم، زيرا تحمل مسؤوليت عظيم الهى آنچنان امتيازات بزرگ و برجستگيهاى فزون از حد لازم دارد كه دارندگان آنها را از نظر قدرت به صورت عنقاى مغربى درآورده كه گاهى در ميان امت بزرگ فقط يك نفر شايسته آن مقام مى‏گردد و اگر تاريخ نبوت، پيامبران فزونى را معرفى مى‏كند، ولى پيامبران صاحب كتاب و بالاتر از آن صاحب شريعت بسيار كم بوده و خاتم آنان به يك فرد منحصر مى‏باشد.

بقیه در ادامه مطلب...


مسجد امام حسین(ع) کوهبنان - 12



:: ادامه مطلب

:: موضوعات مرتبط: مقاله مذهبی ,
:: برچسب‌ها: ويژگيها و شايستگى پيامبر (ص) , ویژه نامه , رحلت پیامبر , نبی اکرم , پیامبر اکرم , فضیلت پیامبر , حضرت محمد , ویژه نامه رحلت پیامبر , سیره پیامبر , پیامبر , سیره ,
|
امتياز مطلب : 2
|
تعداد امتيازدهندگان : 5
|
مجموع امتياز : 10
:: ادامه مطلب
نويسنده : هیئت نوجوانان
تاريخ : دوشنبه 15 دی 1393
پوسترهای ولادت پیامبر اکرم (ص)
نويسنده : هیئت نوجوانان
تاريخ : یکشنبه 14 دی 1393

تعداد صفحات : 108



بنر های مذهبی سایت و وبلاگ